Lecția nr.19-->Despre măsură (partea a II-a)

       Hello,hello!!! Am revenit astazi,dupa aproape o saptamana de la ultima postare(care are legatura cu aceasta).... Asa cum se observa si din titlu,vorbim azi despre măsură,la fel ca data trecuta. Asa cum am spus,este o lectie mai lunga,asa ca am impartit-o in 2 pentru a fi mai usor. :))
     Lectia trecuta am aflat ce este masura si care sunt cele mai frecvente masuri intalnite in muzica.... Azi continuam si aflam alte lucruri noi!

     In afara de bara de măsură,se intrebuinteaza la sfarsitul "bucatilor" ,bara finală. Aceasta este mai ingrosata decat bara de măsură.
   Uneori,pentru a desparti vizibil parti deosebite dintr-una si aceeasi bucata,se scrie bară dubla.
 
           Acum, ca stim despre barile de masura,finale si duble,putem vorbi despre semnele de repetitie.

  Fragmentele unei bucati muzicale care trebuie repetate se arata prin semnele de repetitie.
   Primul semn se pune la inceputul,iar al doilea la sfarsitul partii ce trebuie repetata. In caz ca primul semn (cel cu punctele in dreapta barei) lipseste,bucata trebuie repetata de la inceput.
 

      Cand trebuie sa repetam doua fragmente consecutive,semnul care le desparte poate avea aceste forme: 
   
     Cand pe langa semnele de repetitie mai aflam si indicatiile (desen 👇🏻),cantam prima oara cele cuprinse in volta I ,a doua oara cele cuprinse in volta a II-a,"sarind" peste prima volta.
In limba latina , "prima volta" insemna "intaia oara",iar "seconda volta" insemna "a doua oara".



Dragilor,atat a fost pentru azi! Va astept data viitoare,cu o noua lectie importanta. 
Nu uitati de canalul meu de YouTube sau contul de Instagram. Va las mai jos link-urile catre ambele site-uri! Pe curand!!!!

Instagram: i.am.amyy 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Lectia nr 11-->Tonul,Semitonul

Lecția nr.9-->Diezul,bemolul si becarul

Lectia nr 13--> Tonalitatea