Lectia nr 11-->Tonul,Semitonul

            Salutare,muzicienii mei! Am revenit cu o noua lectie,iar aceasta ne va invata despre ton si semiton.
       Stiu ca intr-una dintre lectiile anterioare,am pomenit despre acestea doua,asa ca, sa va dau si semnificatiile.

     Pe claviatura unui instrument se regasesc tonul si semitonul.
Dar ce inseamna,de fapt fiecare dintre cele doua?!
        Semitonul este intervalul de o jumatate de ton,adica cel mai mic interval intre doua sunete alaturate.
        Tonul este intervalul intre doua sunetele consecutive ale gamei diatonice,egal cu doua semitonuri. 

            Uitandu-ne pe claviatura unui instrument,putem arata urmatoarele:

Intre DO si RE avem TON.
Intre RE si MI avem TON.
Intre MI si FA avem SEMITON.
Intre FA si SOL avem TON.
Intre SOL si LA avem TON.
Intre LA si SI avem TON.
Intre SI si DO(2) avem SEMITON. 
     
          Dar cum ne dam seama de acest lucru?! Daca ne uitam pe claviatura,observam ca intre unele dintre clapele albe,exista si clape negre. De exemplu,am zis ca intre do si re exista ton... Adica,intre nota do si nota re,observam clapa neagra,adica tonul. In schimb,acolo unde nu exista respectiva clapa neagra,vom avea semiton.


       Sper ca v-a fost de folos aceasta lecție! Va astept data viitoare ,la o noua postarea! 😘

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Lecția nr.9-->Diezul,bemolul si becarul

Lectia nr 13--> Tonalitatea